Název: Name: | Kamov Ka-52 Alligator | Kamov Ka-52 Alligator |
Originální název: Original Name: | Камов Ка-52 Аллигатор | |
Kategorie: Category: | bitevní vrtulník | attack helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2007-DD.MM.RRRR OAO Arseněvská letecká společnost Progress N. I. Sazykina, Arseněv | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2008-DD.MM.2019 (plánováno / planned) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 140 (plánováno do 2019, kontrakt z 2011 / planned till 2019, contract from 2011): - 2 (2008, pro zkoušky / for evaluation) - 3 (2009) - 4 (2010) - 12 (2011) - 10+ (2012) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.07.1982 (V-80) 25.07.1997 (prototyp / prototype Ka-52) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | souosé rotory | twin coaxial rotors |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 7940 kg | 17505 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 12200 kg | 26896 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 15,86 m | 52 ft ⅜ in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 13,55 m | 44 ft 5 ½ in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 7,341) m | 24 ft 1in1) |
Celková výška: Overall Height: | 4,95 m | 16 ft 2 ⅞ in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 14,45 m | 47 ft 4 ⅞ in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | - m | - |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 164,112) m2 | 1766.472) ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | - m2 | - ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | TV3-117VMA - vzletový výkon jednoho motoru: 1765 kW (2400 k) nebo VK-2500 2. série - vzletový výkon jednoho motoru: 2013 kW (2737 k) - cestovní výkon jednoho motoru: 1304 kW (1773 k) | TV3-117VMA - take-off power output of one engine: 2367 hp or VK-2500 2nd series - take-off power output of one engine: 2697 hp - cruise power output of one engine: 1749 hp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1460 l 2x 860 l přídavná nádrž | 321 Imp gal / 386 US gal 2x 189 Imp gal / 227 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 310 km/h v ? m | 193 mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v ? m | 155 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 103) m/s | 19703) ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 3600 m | 11811 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5000 m | 16404 ft |
Dolet: Range: | 4604) km | 2864) mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 11605) km | 7215) mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | - | - |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | kanón 2A42 se zásobou 460 kusů munice maximální hmotnost výzbroje 2000 kg na 4 závěsnících neřízené rakety: - 2x B-13 (10x S-13) - 4x B-8V20 (80x S-8) - 4x S-24 protizemní řízené střely: - 12x 9M121 Vichr - 2x Ch-25ML kanonové podvěsy: - 2x UPK-23-250 pumy: - 4x FAB-100 - 4x FAB-250 - 4x FAB-500 - 4x RBK-250 - 4x RBK-500 - 4x ZB-500 - 4x KMGU | 2A42 gun with 460 rounds of ammunition maximum armament weight of 4409 lb on 4 hardpoints unguided rockets: - 2x B-13 (10x S-13) - 4x B-8V20 (80x S-8) - 4x S-24 air-to ground missiles: - 12x 9M121 Vikhr - 2x Ch-25ML gun pods: - 2x UPK-23-250 bombs: - 4x FAB-100 - 4x FAB-250 - 4x FAB-500 - 4x RBK-250 - 4x RBK-500 - 4x ZB-500 - 4x KMGU |
Vybavení: Equipment: | radar FH-01 Mječ-1U zaměřovací systém GOES-451.24 zaměřovací systém TOES-521E | FH-01 Myech-1U radar GOES-451.24 targeting system TOES-521E targeting system |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Hokum-B 1) rozpětí křídla 2) plocha disku jednoho rotoru 3) vertikální v 2500 m 4) bez přídavných nádrží 5) s přídavnými nádržemi | NATO reporting name: Hokum-B 1) wing span 2) disc area of one rotor 3) vertical at 8200 ft 4) without external tanks 5) with external tanks |
Zdroje: Sources: | Fojtík, Jakub: Ka-52 po létech na výsluní, Letectví a kosmonautika 2016 / 05 |